Сама реч ИНКЛУЗИЈА ( латински inclusio ) значиукључивање, обухватање, подразумевање. Појам инклузијесамим тим подразумева укључивање деце са сметњама у развоју у редован предшколски и школски систем и прихватање њихових различитости.

Инклузија у образовању представља начин извођењанаставе и односа према свој деци. Дефинише се као процескојим се одговара на различите потребе све деце и ученикапутем израженијег учешћа у процесу учења. У фокусуинклузије зато нису само деца са сметњама и инвалидитетом. У фокусу инклузије је свако дете коме јепотребна додатна подршка за образовање.

Циљ инклузије је помоћи ученицима који се суочавајуса развојним и здравственим тешкоћама у савладавањушколског градива, адаптацији и социјализацији, очувању и развијању потенцијала.

Инклузивно образовање односи се на ученике који збогодређених разлога имају тешкоће да савладају наставнесадржаје који су предвиђени планом и програмом у редовним школама. Такви ученици према законскојрегулативи имају право на додатну подршку у оквируредовних образовних установа. Циљ додатне подршке је дасе ученицима са различитим проблемима обезбеди редовнопохађање школа и укључивање у вршњачко окружење, као и да им се омогући школско напредовање у складу сањиховим развојним могућностима и потребама. Деца накоју се додатна подршка у образовном систему односи судеца која имају проблема у приступању, укључивању, учествовању или напредовању у образовању, а то сууглавном деца која имају тешкоће у учењу збогспецифичних сметњи у понашању, учењу и емоционалномсазревању. У ову групу деце спадају и деца која живе у социјално, економски, културно или језички сиромашној и нестимулативној средини.

  1. Наша школа се труди да смисао инклузивногобразовања, примењује у пракси и да сваком детету омогућипохађање школе, да ни једно дете не остане изоловано одсвоје вршњачке групе и да образовну средину прилагодипотребама ученика.