Сама реч ИНКЛУЗИЈА ( латински inclusio ) значи укључивање, обухватање, подразумевање. Појам инклузије самим тим подразумева укључивање деце са сметњама у развоју у редован предшколски и школски систем и прихватање њихових различитости.

Инклузија у образовању представља начин извођења наставе и односа према свој деци. Дефинише се као процес којим се одговара на различите потребе све деце и ученика путем израженијег учешћа у процесу учења. У фокусу инклузије зато нису само деца са сметњама и инвалидитетом. У фокусу инклузије је свако дете коме је потребна додатна подршка за образовање.

Циљ инклузије је помоћи ученицима који се суочавају са развојним и здравственим тешкоћама у савладавању школског градива, адаптацији и социјализацији, очувању и развијању потенцијала.

Инклузивно образовање односи се на ученике који због одређених разлога имају тешкоће да савладају наставне садржаје који су предвиђени планом и програмом у редовним школама. Такви ученици према законској регулативи имају право на додатну подршку у оквиру редовних образовних установа. Циљ додатне подршке је дасе ученицима са различитим проблемима обезбеди редовно похађање школа и укључивање у вршњачко окружење, као и да им се омогући школско напредовање у складу са њиховим развојним могућностима и потребама. Деца на коју се додатна подршка у образовном систему односи су деца која имају проблема у приступању, укључивању, учествовању или напредовању у образовању, а то су углавном деца која имају тешкоће у учењу због специфичних сметњи у понашању, учењу и емоционалном сазревању. У ову групу деце спадају и деца која живе у социјално, економски, културно или језички сиромашној и нестимулативној средини.

  1. Наша школа се труди да смисао инклузивног образовања, примењује у пракси и да сваком детету омогући похађање школе, да ни једно дете не остане изоловано од своје вршњачке групе и да образовну средину прилагоди потребама ученика.